BOX інструментів для маркетолога: креативність

Креативність – це просто створення зв’язків між речами.
Коли творчих людей запитують, як вони щось зробили, –
вони відчувають себе трохи винними. Тому що вони
не зробили нічого, насправді, а просто помітили це.
Стів Джобс

Віднедавна дружина видатного винахідника та промислового дизайнера Лорен Пауелл Джобс запустила у США освітній проект, метою якого є розвинути у семирічних американських діток три основних навики майбутнього:
– КРЕАТИВНІСТЬ;
– КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ ТА ОРАТОРСЬКЕ МИСТЕЦТВО;
– КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ.

На сферу освіти впливає глобалізація, а відтак і конкуренція випускників на ринку праці. Якщо у дітей змалечку розвивати ці найважливіші soft skills, то через 10-15 років із ними потрібно буде конкурувати. Звичайно програма нової української школи НУШ містить вже багато елементів та інструментів креативності, розвитку критичного мислення, командної роботи, навиків комунікабельності.

А що робити сьогоднішнім студентам із їх ідеями до зростання бізнесу, яких вже зараз чекають на ринку праці?

Той самий бізнес має за мету збільшувати продажі, не зливаючи рекламний бюджет, а, навпаки, заохочувати клієнтів реагувати ефективно на всі можливі і неможливі канали комунікацій. Вважаємо, що саме УНІВЕРСИТЕТИ повинні стати каталізаторами, які генерують креативний капітал та створювати освітні послуги на засадах 3Т моделі Річарда Флорида: ТЕХНОЛОГІЯ, ТАЛАНТ, ТОЛЕРАНТНІСТЬ. Креативність сформує і розвиватиме світогляд студента, а відтак, і майбутнього спеціаліста в сфері маркетингу.
Як бачимо, КРЕАТИВНІСТЬ – це одна з трьох найважливіших компетенцій, які роботодавці цінуватимуть поряд із критичним мисленням. А в Інноваційних Університетах креативність позиціонують як найважливішу навичку, що допомагає підготувати молодих людей до викликів сучасного глобалізованого світу.
Кретив – це оригінальна ідея, яка виділяє нас серед інших, приваблює клієнта, задовольняє запити цільової аудиторії. Гай Клакстон, автор бестселера із розвитку інтуїції, включає у поняття креативність симбіоз таких внутрішніх інструментів людини, як:
відкритість та гумор;
практичний інтелект, щоб перетворити ідеї в реальність;
енергію та зосередженість.

У маркетингу креатив чітко пов’язаний із бюджетуванням та завданням викликати у споживачів емоції та бажання придбати товар, чи послугу. Грошовий потік у бізнесі може надходити тільки від лояльного клієнта.
Перед кафедрою маркетингу ТНЕУ стоїть сьогодні завдання водночас амбітне, цікаве і таке, яке вирішується колективно, генеруючи знання та досвід викладачів, випускників, студентів,
– навчити майбутніх маркетологів створювати ідеї та втілювати їх у майбутні проекти.
Генерування ідей – це навик, який можна отримати в результаті тренувань. Наука про творче мислення доводить, що нестандартні рішення може приймати кожен, варто тільки захотіти тренувати творчі здібності, навчити мозок думати креативно. Азарт появляється тоді, коли виконується більше творчих завдань, більше нових нейронних зв’язків утворюється у мозку. А він, мозок, тренується також, як і тіло у тренажерному залі, нарощуючи інтелектуальну масу.
Мотивація на стику з азартом в будь-який момент може здивувати світ. Підготовка в Інноваційному Університеті МАРКЕТОЛОГА – це вже маємо на увазі не вузького спеціаліста на все життя, а формування та синтез протягом навчального процесу компетенцій ІТшника, аналітика, дослідника, креативщика, мотиватора та оратора. Якщо вже маркетолог зібрав великий масив даних від споживачів, то потрібно щось із цим робити – генерувати ідеї, які базуються на цих даних. Адже креатив без аналітики – це марно витрачені кошти.
Сьогодні абітурієнти ризикують витратити найважливіший свій ресурс, який ніколи не відновлюється – ЧАС, і не бути працевлаштованими за спеціальністю.
Колектив кафедри МАРКЕТИНГУ ТНЕУ, а це ментори, наставники, друзі, – усвідомлюють як змінюються вимоги до маркетингу у сучасному світі та враховують це у навчально-виховному процесі. Ми прагнемо, щоб освіта для наших студентів стала натхненням, створювала бажання творити, розкривати здібності до креативного мислення, витягуємо із комірок пам’яті сьогоднішніх вже дорослих студентів ті творчі ідеї і задуми, які були у цих діток, коли вони ще малювали кольоровими олівцями, вирізали листівки до свят мамам і бабусям (рідше татам і дідусям), ліпили із пластиліну баранців, знімали самостійно потішні відео, як вони на морському узбережжі будують замки із піску та мріяли, мріяли, мріяли……
МРІЇ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ

ВСТУПАЙ НА СПЕЦІАЛЬНІСТЬ «МАРКЕТИНГ» У ТНЕУ
БУДЬ КРЕАТИВНИМ
СТВОРЮЙ! ДІЙ! ЗАРОБЛЯЙ!